Σε όλο τον κόσμο μαίνεται έντονη συζήτηση σχετικά με τη θέση που πρέπει να κατέχει η τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία, ενώ ορισμένες μελέτες υποδηλώνουν ότι η εισαγωγή της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση μπορεί να υπονομεύσει την ικανότητα των παιδιών να αναπτύξουν γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες. Η Νορβηγία, μία από τις πρώτες χώρες στον κόσμο που απαγόρευσε τα smartphones στα σχολεία, επιβάλλει πλέον σχεδόν πλήρη απαγόρευση της AI στα δημοτικά σχολεία. Από τα τέλη Αυγούστου, τα παιδιά ηλικίας 6 έως 13 ετών δεν θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν AI στα σχολεία. Εν τω μεταξύ, οι έφηβοι ηλικίας 14 έως 16 ετών θα μπορούν να τη χρησιμοποιούν υπό την άμεση επίβλεψη των εκπαιδευτικών. Σε συνέντευξη Τύπου που μετέδωσε το Reuters, ο πρωθυπουργός Jonas Gahr Støre δήλωσε ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνει τον κίνδυνο τα μικρά παιδιά να παραλείψουν σημαντικά στάδια της εκπαίδευσής τους. «Το πιο σημαντικό πράγμα στο σχολείο είναι τα παιδιά μας να μάθουν να διαβάζουν, να γράφουν και να κάνουν μαθηματικά», είπε. Οι μεγαλύτεροι μαθητές, ηλικίας 17 έως 19 ετών, θα μάθουν να «χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη κατάλληλα», ώστε να προετοιμαστούν για την περαιτέρω εκπαίδευση και την εργασία. Η κυβέρνηση πρόκειται επίσης να προτείνει νέα νομοθεσία που θα προωθεί τη χρήση βιβλίων στις αίθουσες διδασκαλίας. Η απαγόρευση των smartphones στη Νορβηγία έχει ήδη αποφέρει αποτελέσματα, σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, μεταξύ των οποίων η αύξηση του μέσου όρου βαθμολογίας των μαθητών και η μείωση των επισκέψεων σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, ιδίως μεταξύ των μαθητριών.
