Tα θέματα προστασίας των καταναλωτών είναι πολύ σοβαρά και δεν προσφέρονται για κινδυνολογία και άκρατο λαϊκισμό, σχολιάζει η Νέα Δημοκρατία για τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης αναφορικα με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την εφαρμογή των Νέων Γονιδιωματικών Τεχνικών στην παραγωγή προϊόντων. Σε τηλεοπτική του εμφάνιση στον ΣΚΑΪ, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Φαραντούρης επιχείρησε να «χρεώσει» την απόφαση στην κυβέρνηση, ισχυριζόμενος ότι η κυβερνητική πλειοψηφία στήριξε τη ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία αναμένεται να αφαιρεθούν οι ενδείξεις για μεταλλαγμένα από τις συσκευασίες προϊόντων στην Ελλάδα. «Είχαμε -είπε- μια μάχη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, γιατί με ευθύνη της κυβέρνησης έσπασε για πρώτη φορά η ελληνική γραμμή με επιφυλάξεις στα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα» και «εμείς βέβαια οι ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ καταψηφίσαμε. Με ευθύνη όσων υπερψήφισαν αυτό τον κανονισμό, πλέον δεν θα αναγράφεται στο ράφι του σούπερ μάρκετ ότι τα προϊόντα είναι μεταλλαγμένα, μέχρι και 20 γονιδιακές μεταλλάξεις», υποστήριξε ο κ. Φαραντούρης για να στρέψει εκ νέου τα «πυρά» του κατά της κυβέρνησης: «Η κυβέρνηση στο Συμβούλιο Υπουργών όχι μόνο υπερθεμάτισε, αλλά στήριξε την πρόταση υπέρ των μεταλλαγμένων. Όχι μόνο αυτό, αλλά σου στερούν το δικαίωμα να επιλέξεις εάν θέλεις να φας μεταλλαγμένα», διαμαρτυρήθηκε. Στις αιτιάσεις του ΠΑΣΟΚ και άλλων κομμάτων της ελάσσονος αντιπολίτευσης, απάντησε με ανακοίνωσή της η Ευρωομάδα της Νέας Δημοκρατίας, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι υπέρ της εν λόγω ρύθμισης τάχθηκε και το Σοσιαλιστικό Κόμμα, γραμμή την οποία τήρησαν τα 3/4 των ευρωβουλευτών του και κάποιοι από το ΠΑΣΟΚ (και μόνο 30 στους 137 ψήφισαν κατά). Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με πολύ μεγάλη πλειοψηφία (431 υπέρ, 201 κατά) τάχθηκε υπέρ της συμφωνίας του Συμβουλίου και της Κομισιόν, για την εφαρμογή των Νέων Γονιδιωματικών Τεχνικών στην παραγωγή προϊόντων. Ενώ η θέση του Κοινοβουλίου είναι κατά των μεταλλαγμένων, ψήφισε υπέρ των ΝΓΤ, επειδή δεν πρόκειται για μεταφορά γονιδίων από ένα φυτό σε άλλο (πχ από καλαμπόκι σε ντομάτα) αλλά για εξέλιξη του ίδιου του φυτού με παρέμβαση της επιστήμης, ώστε να χρειάζεται λιγότερα φυτοφάρμακα, λιγότερα λιπάσματα, λιγότερο νερό. Λύσεις υπερ των αγροτών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης και υπέρ των καταναλωτών που ήδη εφαρμόζονται σε ΗΠΑ και Ασία, εξηγεί στην ανακοίνωσή της η Ευρωομάδα της ΝΔ. Γι’ αυτό ακριβώς και η μεγαλύτερη οργάνωση αγροτών στην Ε.Ε. (CopaCogeca) που εκπροσωπεί 22 εκατ. αγρότες και 22.000 συνεταιρισμούς, καθώς και 32 ενώσεις παραγωγών, τάχθηκαν δυναμικά υπέρ. Υπερ τάχθηκε και το Σοσιαλιστικό Κόμμα, γραμμή την οποία τήρησαν τα 3/4 των ευρωβουλευτών του και κάποιοι από το ΠΑΣΟΚ (και μόνο 30 στους 137 ψήφισαν κατά), σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση και διευκρνιζεται περαιτέρω: Το πλαίσιο που ψηφίστηκε προβλέπει ειδικές ρυθμίσεις ώστε οι πατέντες να μην μείνουν στα χέρια λίγων, αλλά να έχουν πρόσβαση αγρότες και συνεταιρισμοί. Όσον αφορά στη σήμανση υπάρχουν δύο κατηγορίες. Στη μία που θεωρείται εξέλιξη του ίδιου του φυτού θα υπάρχει σήμανση στον σπόρο και σε δημόσια πλατφόρμα. Οι ευρωβουλευτές της ΝΔ πιστεύουν ότι πρέπει να υπάρχει σήμανση παντού, ώστε να υπάρχει πλήρης ενημέρωση και γι’ αυτό δεν καταψήφισαν τη σχετική τροπολογία που κατατέθηκε, τονίζεται και πλέον εκεί που υπάρχουν πιο σημαντικές παρεμβάσεις θα υπάρχει σήμανση παντού, όπως προβλέπει ήδη ο νέος κανονισμός. Το εύρος των παρεμβάσεων κρίνεται από τον αρμόδιο ευρωπαϊκό οργανισμό (EFSA) που τηρεί τα πιο αυστηρά πλαίσια ασφάλειας σε όλο τον κόσμο και δίνει ή όχι την σχετική άδεια. Αυτή είναι η αλήθεια και γι’ αυτό το Ευρωκοινοβούλιο, που γενικά είναι κατά των μεταλλαγμένων, τάχθηκε υπέρ των νέων τεχνικών, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της Ευρωομάδας της Νέας Δημοκρατίας με την παράλληλη επισήμανση ότι τα θέματα προστασίας των καταναλωτών είναι πολύ σοβαρά και δεν προσφέρονται για κινδυνολογία και άκρατο λαϊκισμό στον οποίο, όπως με νόημα αναφέρεται, έχουν συνηθίσει μερικοί… Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
