Πρώτο κρούσμα του Έμπολα στη Γαλλία: Θετικός γιατρός που επέστρεψε από το Κονγκό

Πρώτο κρούσμα του Έμπολα στη Γαλλία: Θετικός γιατρός που επέστρεψε από το Κονγκό

Συναγερμός έχει σημάνει στις υγειονομικές αρχές της Γαλλίας μετά την επιβεβαίωση του πρώτου κρούσματος του ιού Έμπολα στη χώρα. Πρόκειται για έναν γιατρό ο οποίος ταξίδεψε πρόσφατα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη μια σφοδρή επιδημία. Παρ’ όλα αυτά, οι ειδικοί εμφανίζονται καθησυχαστικοί, εκτιμώντας πως η πιθανότητα μετάδοσης στον γενικό πληθυσμό της ευρωπαϊκής ηπείρου παραμένει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Το γαλλικό Υπουργείο Υγείας γνωστοποίησε επισήμως τον εντοπισμό του θετικού δείγματος στο εθνικό έδαφος, σημειώνοντας πως ο ασθενής έχει ήδη απομονωθεί σε ειδική μονάδα, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί το πρωτόκολλο για την πλήρη ιχνηλάτηση όλων των πρόσφατων επαφών του. Από την πλευρά του, το περιβάλλον του Γάλλου πρωθυπουργού, Στεφάν Λεκορνί, μετέφερε πως ο ίδιος ενημερώνεται διαρκώς και παρακολουθεί με μεγάλη προσοχή την εξέλιξη της κατάστασης. Το newsletter του iEidiseis καθημερινά στο inbox σου. Κάνε εγγραφή εδώ. Η κατάσταση στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό προκαλεί έντονη ανησυχία, καθώς οι μολύνσεις έχουν ήδη ξεπεράσει τις 1.000, με τον αριθμό των νεκρών να φτάνει τους 267. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) εξέδωσε προειδοποίηση, υπογραμμίζοντας ότι αυτό είναι το σφοδρότερο ξεκίνημα επιδημίας Έμπολα που έχει καταγραφεί ποτέ κατά τον πρώτο μήνα της έξαρσης. Η συγκεκριμένη υγειονομική κρίση, που αποτελεί τη 17η επιδημία του ιού στη χώρα, κηρύχθηκε επίσημα στις 15 Μαΐου, αφού προηγουμένως είχαν σημειωθεί αρκετοί ανεξήγητοι θάνατοι σε πόλη της επαρχίας Ιτούρι, η οποία αποτελεί και το επίκεντρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία πεντηκονταετία ο Έμπολα έχει κοστίσει τη ζωή σε πάνω από 15.000 ανθρώπους στην αφρικανική ήπειρο, ενώ η τρέχουσα έξαρση αποδίδεται στο στέλεχος Bundibugyo, για το οποίο δεν είναι ακόμη διαθέσιμο κάποιο εμβόλιο ή εξειδικευμένη θεραπευτική αγωγή.