Μετωπική στη Βουλή για την κατάργηση του β’ γύρου στις αυτοδιοικητικές εκλογές

Μετωπική στη Βουλή για την κατάργηση του β’ γύρου στις αυτοδιοικητικές εκλογές

Απορρίφθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής η ένσταση αντισυνταγματικότητας του ΠΑΣΟΚ κατά των άρθρων του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την κατάργηση του δεύτερου γύρου στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Την ένσταση απέρριψε η κυβερνητική πλειοψηφία, ενώ υπέρ της ένστασης τάχθηκαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Σχολιάζοντας τη σχετική τοποθέτηση του εισηγητή της μειοψηφίας, Παναγιώτη Δουδωνή, ο παριστάμενος υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, παρατήρησε χαρακτηριστικά ότι η ένσταση αντισυνταγματικότητας θα μπορούσε να είχε τον τίτλο «δεν μας αρέσει το εκλογικό σύστημα, άρα είναι αντισυνταγματικό». ΙΝΤΙΜΕnews Το Σύνταγμα, τόνισε ο υπουργός, «δεν θέτει κάποιο συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα. Πολλώ, δε, περισσότερο, σύστημα δύο γύρων ή πλειοψηφικό σύστημα ή αναλογικό σύστημα ή οτιδήποτε σύστημα», εκτιμώντας ότι το σύστημα των δύο γύρων που εφαρμόστηκε από το ‘74 μέχρι σήμερα, «έχει κλείσει τον κύκλο του». Αυτό που έχει μεγάλη σημασία, αντέτεινε, είναι η πραγματική νομιμοποίηση των δημοτικών και περιφερειακών αρχών «μέσα από την αύξηση της συμμετοχής». INTIMEnews Ως «ευρεία άσκηση συνταγματικής φακιρικής» περιέγραψε τη συζητούμενη ρύθμιση ο κ. Δουδωνής (φωτογραφία επάνω), κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι προωθεί «ένα εκλογικό σύστημα, κομμένο και ραμμένο, για να βγαίνουν αυτοί που θέλει η κυβέρνηση: θα μπορούσατε να θεσπίσετε μια διάταξη που να λέει θα έχουμε πάντα πρωθυπουργό Μητσοτάκη, Πρόεδρο Δημοκρατίας Τασούλα, και δήμαρχο Μπακογιάννη.. Δεσμευόμαστε ότι αυτό το σύστημα, με εμάς, δεν θα εφαρμοστεί ποτέ [. . .] Ο λαός δεν πρέπει να αποφασίζει με αόριστες επιλογές και με αντιδημοκρατικά και καλπονοθευτικά μέτρα, είπε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ. Ο κ. Καιρίδης απευθύνεται στον κ. Δουδωνή/ΙΝΤΙΜΕnews «Προσχηματική και γι΄αυτό απορριπτέα» χαρακτήρισε την ένσταση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Δημήτρης Καιρίδης. Απευθυνόμενος μάλιστα στα έδρανα του ΠΑΣΟΚ, είπε ότι «θα ήσασταν σε καλύτερη κατάσταση αν είχε εκλεγεί ο κ. Μπακογιάννης, βλέποντας τα προβλήματα που σας έχει δημιουργήσει ο Χάρης Δούκας», ενώ χαρακτήρισε βούτυρο στο ψωμί της κυβέρνησης τη μέχρι τώρα παρουσία του δημάρχου της Αθήνας: «Είναι βούτυρο στη φέτα μας η δημαρχία Δούκα, διότι αποτελεί μια ζωντανή επαναλαμβανόμενη και συστηματική δυσφήμιση του περίφημου λαϊκού μετώπου το οποίο θέλετε να συγκροτήσετε, ο πρώην χώρος του ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ». ΙΝΤΙΜΕnews Απο την πλευρά του, ο αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, Θεόφιλος Ξανθόπουλος στάθηκε στον κίνδυνο να υπάρχει συνδυασμός που έχει πάρει γενικώς περισσότερες ψήφους από όλους τους άλλους συνδυασμούς και, επειδή δεν είναι πρώτης επιλογής οι ψήφοι του, να μην είναι στο δεύτερο γύρο. Αυτό, έκρινε, αποτελεί στοιχείο αμφισβήτησης του δημοκρατικού πολιτεύματος και αποτελεί στοιχείο, αν όχι ανισοτιμίας, ακύρωσης της ψήφου. «Εάν θέλετε να καταργήσετε» τη 2η Κυριακή, πηγαίνετε με «απλή αναλογική», και το Δημοτικό Συμβούλιο που θα εκλεγεί, να εκλέγει και τον δήμαρχο, προκάλεσε την κυβέρνηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, Την ένσταση αντισυνταγματικότητας στήριξε και η Πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Zωή Κωνσταντοπούλου (φωτογραφία κάτω), κάνοντας λόγο για ακραίες «λοβιτούρες» με τις εκλογικές διαδικασίες. ΙΝΙΤΜΕnews  Oπως προαναφέρθηκε, η ένσταση αντισυγματικότητας απερρίφθη από την κυβερνητική πλειοψηφία. Ακολουθήστε το Protagon στο Google News