Μήνυμα στο Ιράν ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν τον απόλυτο έλεγχο των Στενών του Ορμούζ που είναι πλέον ανοιχτά για όλους, έστειλε τη Δευτέρα ο Ντόναλντ Τραμπ . Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Οβάλ Γραφείο, ο πρόεδρος των ΗΠΑ αναφέρθηκε εκτενώς στο Ιράν λέγοντας ότι «όσο μας σέβονται -και δεν θέλω να χρησιμοποιήσω τη λέξη “φοβούνται” γιατί δεν είναι κατάλληλη- όσο λοιπόν μας σέβονται δεν θα πάθουν τίποτα». Το newsletter του iEidiseis καθημερινά στο inbox σου. Κάνε εγγραφή εδώ. Αλλά την ίδια ώρα είπε ότι «αν δεν τηρήσουν τη συμφωνία» οι Ιρανοί ή «δεν συμπεριφερθούν σωστά, εγώ θα κάνω αυτό που πρέπει». Trump on Iran: As long as they respect us—I don’t want to use the word “fear” because it’s inappropriate—as long as they respect us, we’re not going to have any trouble. We have total control of the strait. pic.twitter.com/agZ6cIo1XP — Clash Report (@clashreport) June 22, 2026 Στο ζήτημα των επιθεωρήσεων του ιρανικού οπλοστασίου αναφέρθηκε σήμερα ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, υπογραμμίζοντας πως είναι απαραίτητες για να διασφαλιστεί η «εντιμότητα» σε ό,τι αφορά τα πυρηνικά του Ιράν. «Όλοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι το Ιράν θα συμφωνήσει να υποβληθεί σε σημαντικές επιθεωρήσεις όπλων, προκειμένου να διασφαλιστεί η πυρηνική εντιμότητα στο μέλλον», έγραψε ο αμερικανός πρόεδρος σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social. Νωρίτερα τη Δευτέρα, ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς είχε δηλώσει από την Ελβετία ότι σημειώθηκε πρόοδος στις συνομιλίες με το Ιράν και ότι η Τεχεράνη συμφώνησε στην επιστροφή επιθεωρητών του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ). Ωστόσο, ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών Εσμαΐλ Μπαγαΐ τόνισε στο πρακτορείο ειδήσεων IRNA πως η Τεχεράνη δεν υπεισήλθε σε διαπραγματεύσεις σχετικά με το πυρηνικό της πρόγραμμα ούτε ανέλαβε οποιαδήποτε νέα δέσμευση κατά τις συνομιλίες που διεξήχθησαν χθες Κυριακή στην Ελβετία.
