Πιερρακάκης σε Φάμελλο: Είστε οφσάιντ κουνάτε και τα γκολπόστ για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη

Πιερρακάκης σε Φάμελλο: Είστε οφσάιντ κουνάτε και τα γκολπόστ για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη

Στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης ότι με τη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης μόνο καθολική δεν ειναι η εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη, απάντησε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, δίνοντας έμφαση στο θέμα της αναδρομικότητας. Είστε και οφσάιντ, μετακινείτε και τα γκολπόστ, για να χωρέσετε την κριτική σας, είπε χαρακτηριστικά ο ι. Πιερρακάκης απυθυνόμενος στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Φάμελλο που τον κατηγόρησε προηγουμένως ότι με τη ρύθμιση εξυπηρετεί τα funds και τους servicers και όχι τους δανειολήπτες… Στην απάντησή του ο υπουργός δήλωσε αρχικά «μπερδεμένος, υπό την έννοια ότι επειδή συχνά σας μελετώ και άκουσα τι είπατε στον ΔΣΑ σχετικά με την καθολική εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη. Εγώ και ο κ. Στουρνάρας, αυτό που λέγαμε, ήταν να δούμε την απόφαση του Αρείου Πάγου και να δούμε πώς θα την εντάξουμε στο ευρύτερο χρηματοπιστωτικό σύστημα και στις ευρύτερες αποφάσεις του δημοσίου χρέους. Παρακαλώ, λοιπόν, βγάλτε την απόφαση του Αρείου Πάγου και πείτε μου που γράφει την λέξη αναδρομικότητα και σε ποια σημεία, αυτή την επιβάλλει στην κυβέρνηση. Γιατί και εσείς κ. Φάμελλε, στην ομιλία σας στον ΔΣΑ, την αναδρομικότητα δεν την είχατε αναφέρει». «Αντιλαμβάνομαι -συνέχισε-  ότι είστε σε δύσκολη θέση που σήμερα έρχεται η κυβέρνηση και επιβάλει κάτι παραπάνω από την απόφαση του Αρείου Πάγου, καθώς πέραν της καθολικότητας κάνουμε και την αναδρομικότητα», αλλά  αυτό που κάνετε σήμερα, είναι ότι ανα και είστε οφσάιντ, κουνάτε τώρα και τα γκολπόστ». Οσον αφορά τους δανειολήπτες που έχουν αποπληρώσει τα δάνειά τους και μένουν εκτός ρύθμισης, ο υπουργός σημείωσε ότι «στην συντριπτική τους πλειοψηφία το έκαναν με εφάπαξ καταβολή, συνεπώς δεν είχαν τόκους στην πορεία», ενώ για την αντίστοιχη αναφορά του κ. Φάμελλου σε όσους έχασαν την ρύθμισή τους, τού είπε πως «αποκρύπτετε ότι πέραν του ότι έχουν παραχθεί τελεσίδικα δικαστικά αποτελέσματα, το 70% που έχασαν την ρύθμιση δεν είχαν πληρώσει ούτε μια δόση ή μέρος αυτής της ρύθμισης». Και πάλι όμως, κατέληξε ο κ. Πιερρακάκης, «εγώ θα περιμένω να ψηφίσετε την τροπολογία στο πνεύμα της τοποθέτησης Φάμελλου στον ΔΣΑ που μίλαγε για την καθολικότητα της εφαρμογής της απόφασης του Αρείου Πάγου». Στην αριχκή τοποθέτησή του από το βήμα της Βουλής ο υπουργός τόνισε μεταξύ άλλων ότι ο νόμος Κατσέλη, παρά τις αρχικές του προθέσεις, δημιούργησε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και καταχρήσεων. Επικαλέστηκε μάλιστα το γεγονός ότι σχεδόν οι μισές αιτήσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του νόμου απορρίφθηκαν τελικά από τα δικαστήρια, υποστηρίζοντας ότι το θεσμικό πλαίσιο «θόλωσε τα όρια ανάμεσα στην πραγματική αδυναμία και τη στρατηγική αθέτηση πληρωμών». Στο ίδιο πλαίσιο έκανε λόγο για  μία «βραδυφλεγή βόμβα» που κληροδοτήθηκε στην οικονομία και την κοινωνία και κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι περιορίστηκε να ζητεί απλώς την εφαρμογή της δικαστικής απόφασης, ενώ η κυβέρνηση προχώρησε σε ευρύτερη και πιο γενναιόδωρη λύση, με καθολικότητα και αναδρομικότητα. «Το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, που υπερασπίστηκαν αυτό το πλαίσιο, κληροδότησαν στη χώρα μια βραδυφλεγή βόμβα. Παρήγαγε διαρκώς αβεβαιότητα», ενώ «η σημερινή κυβέρνηση -υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης αποφάσισε να μην μεταθέσει ξανά το πρόβλημα στο μέλλον. Να μην κρυφτεί πίσω από νομικές ερμηνείες και να δώσει μια οριστική λύση στο πρόβλημα. Η απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου έδωσε μια κρίσιμη νομική κατεύθυνση ως προς τον τρόπο υπολογισμού των τόκων. Εμείς, όμως, δεν μένουμε εκεί. Νομοθετούμε καθολική εφαρμογή και δίνουμε λύση για όλους όσοι έχουν ενεργές ρυθμίσεις, χωρίς νέα δικαστήρια, χωρίς νέες προσφυγές, χωρίς νέα ταλαιπωρία. Περισσότεροι από 100.000 συμπολίτες μας θα δουν άμεσα τη δόση τους να μειώνεται ραγδαία, σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και κατά περίπου 300 ευρώ τον μήνα. Πραγματική ανάσα για κάθε νοικοκυριό και μεγαλύτερη Δικαιοσύνη στην πράξη. Αλλά δεν σταματήσαμε εκεί. Προχωρήσαμε συνειδητά, πέρα και πάνω από όσα όριζε η ίδια η απόφαση, γιατί θεωρήσαμε ότι η πολιτική ευθύνη δεν εξαντλείται στη στενή νομική συμμόρφωση. Και αυτό πρέπει να ειπωθεί, χωρίς περιστροφές». «Η κυβέρνηση δεν ήταν υποχρεωμένη να θεσμοθετήσει αναδρομικότητα. Θα μπορούσαμε να περιοριστούμε στην εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού από σήμερα και μετά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ζήτημα λύνεται μόνο για το μέλλον. Δεν το κάναμε. Επιλέξαμε να πάμε πολύ πιο πέρα. Επιλέξαμε να αναγνωρίσουμε ότι όσοι όλα αυτά τα χρόνια παρέμειναν συνεπείς και κατέβαλαν περισσότερα από όσα τελικά όφειλαν, δικαιούνται ουσιαστικής αποκατάστασης», τόνισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, για να συμπληρώσει: «Τα υπερβάλλοντα ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί , αναγνωρίζονται ως αποπληρωμή κεφαλαίου, μειώνοντας το υπόλοιπο της οφειλής και περιορίζοντας τη διάρκεια της. Αυτό σημαίνει μικρότερη δόση – ταχύτερη αποπληρωμή». «Δεν κάνουμε το ελάχιστο που μας υποχρεώνει ένα δικαστήριο. Κάνουμε το μέγιστο που μας επιβάλλει η πολιτική ευθύνη», θέλησε να επισημάνει και  το συνολικό κόστος της ρύθμισης, ανέρχεται σε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ. Περίπου 500 εκατομμύρια αφορούν τη μελλοντική ελάφρυνση των δανειοληπτών και περίπου 200 εκατομμύρια την αναδρομική αποκατάσταση για ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί. Και θέλω να είμαι απολύτως σαφής. Το βάρος αυτό δεν μετακυλίεται μονομερώς στους φορολογούμενους. Θα το επωμιστούν τόσο οι τράπεζες όσο και το σχήμα κρατικών εγγυήσεων «Ηρακλής», ανάλογα με τα ποσά που έχει εισπράξει κάθε πλευρά. Επίσης, με την ίδια ρύθμιση, αποσαφηνίζουμε ότι οι ρυθμίσεις που έχουν συναφθεί μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού δεν επηρεάζονται από την παρούσα διάταξη. Οι όροι των ρυθμίσεων παραμένουν σταθεροί και, κυρίως, τα επιτόκια δεν αλλάζουν. Αυτό σημαίνει ότι δίνουμε ουσιαστική ανακούφιση στους δανειολήπτες , χωρίς ωστόσο να δημιουργούμε νέες αβεβαιότητες». ΙΝΙΤΜΕnews Σχολιάζοντας δε τις τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης ο Κυριάκος Πιερρακάκης διέκρινε «εύκολες καταγγελίες, μεγάλες δηλώσεις», αλλά και  μία ειρωνεία; «Κάποιοι -είπε-  εμφανίστηκαν ως αυτόκλητοι υπερασπιστές των δανειοληπτών ζητώντας τελικά λιγότερα από αυτά που φέρνει σήμερα η κυβέρνηση. Μιλούσαν μόνο για εφαρμογή της απόφασης. Εμείς φέρνουμε καθολικότητα. Μιλούσαν θολά για αποκατάσταση. Εμείς φέρνουμε αναδρομικότητα», επανέλαβε ο κ. Πιερρακάκης και κατέληξε λέγοντας: «Κάποιοι είδαν στην αγωνία των δανειοληπτών μια ευκαιρία πολιτικής εκμετάλλευσης. Εμείς είδαμε μια υποχρέωση πολιτικής ευθύνης. Και αυτό είναι που τελικά κρίνει μια κυβέρνηση: Ποιος μπορεί να παίρνει σύνθετα, χρονίζοντα προβλήματα και να τα μετατρέπει σε καθαρές, σταθερές και εφαρμόσιμες λύσεις». ΙΝΤΙΜΕnews «Η κυβέρνηση ξαφνικά είδε το ‘φως το Αληθινό’ ή έχει σχέση με την δεσμευτική απόφαση του Αρείου Πάγου;» διερωτήθηκε από πλευρά του ο  κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Παύλος Γερουλάνος (φωτ. επάνω). «Αναρωτιέμαι εάν κ. Πιερρακάκη ξέρετε ή έχετε έρθει ποτέ σε επαφή με τον κ. Χατζηδάκη. Γιατί επί επτά χρόνια, ο κ. Χατζηδάκης έρχεται εδώ και κατεδαφίζει αυτό που υπερασπιστήκατε, λέγοντάς μας πόσο άξια η κυβέρνηση χειρίζεται το θέμα των κόκκινων δανείων, πόσο άρτια ασχολείται με το νομοθετικό πλαίσιο. Και κάθε φορά που το ΠΑΣΟΚ έφερνε προτάσεις, ο κ. Χατζηδάκης μας έλεγε λαϊκιστές», περιέγραψε για να προσθέσει: Το ΠΑΣΟΚ «έχει φέρει πολλές και σημαντικές προτάσεις, τις οποίες, εάν τις είχατε υιοθετήσει νωρίτερα, θα μπορούσατε να κάνετε αυτό που κάνετε σήμερα πολύ πιο γρήγορα, από αυτά που με τυμπανοκρουσίες μας λέτε ότι κάνετε». Ο κ. Γερουλάνος καταλόγισε επίσης στον υπουργό ότι «ενώ τόσα χρόνια δεν είχε πει καμία κακή κουβέντα για το νόμο Κατσέλη και ως ΠΑΣΟΚ δεν είχε κανένα πρόβλημα με αυτόν, τώρα ως ΝΔ έχει πρόβλημα». Σε κάθε περίπτωση, επέμεινε, με την επίμαχη ρύθμιση οι διαχειριστές δεν αναλαμβάνουν κανένα κόστος για το πρόβλημα που δημιούργησαν» κα ιο κόστος «πάλι περνάει στον φορολογούμενο». Ακολουθήστε το Protagon στο Google News