Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης με τίτλο «6 χρόνια gov.gr Κλικ και έγινε!», στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων. Τρίτη 9 Ιουνίου 2026 (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / EUROKINISSI)
Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google
Την πεποίθηση του ότι σε ένα κόσμο που αλλάζει ραγδαία, οι ελεγκτικές εταιρείες είναι απαραίτητες και έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να τις υποκαταστήσει, εξέφρασε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.
Ανάμεσα σε άλλα, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, τόνισε πως ελεγκτές και ελεγκτικές εταιρείες αποτελούν «φρουρούς της αξιοπιστίας» σε μια περίοδο κατά την οποία αυξάνονται τόσο ο όγκος όσο και η πολυπλοκότητα των δεδομένων, ενώ όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Κυριάκος Πιερρακάκης προς εταιρείες και εργαζόμενους «δεν υπάρχει θέμα απειλής του επαγγέλματός σας» και αυτό τους καθιστά αναντικατάστατους στην αλυσίδα της ευθύνης.
Την ανάγκη για ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα στον κόσμο της ψηφιοποίησης επισήμανε ο Κυριάκος Πιερρακάκης στην ημερίδα της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ) με θέμα: «The Next Gen Audit: Innovation, Quality, and AI».
Στάθηκε στις σαρωτικές αλλαγές που έχει ήδη φέρει η τεχνητή νοημοσύνη στην αγορά εργασίας, λέγοντας ότι πολλά επαγγέλματα θα δημιουργηθούν, πολλά επαγγέλματα θα απειληθούν από αυτήν τη μετάβαση και από αυτήν την εξίσωση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο που θα διαδραματίσουν οι ελεγκτικές εταιρείες και οι εργαζόμενοι σε αυτές.
« Οι αλλαγές που η Τεχνητή Νοημοσύνη θα κάνει στα πάντα είναι τέτοιες που βιώνουμε μία ιστορική αλλαγή την οποία δεν μεταβολίζουμε πλήρως. Εγώ θα σας έλεγα ότι αυτό είναι και το λεξιλόγιο όχι μόνο της οικονομίας, που με ρωτήσατε και που αναφερθήκατε πριν. Αυτό οφείλει να είναι και το λεξιλόγιο της πολιτικής. Εμείς, ως πολιτικοί ταγοί, οι υπουργοί, οι κυβερνήσεις, τα πολιτικά κόμματα. Ο δημόσιος διάλογος πρέπει να γίνει με κέντρο βάρος το μέλλον και όχι με κέντρο βάρος το παρελθόν. Και σίγουρα όχι με κέντρο βάρος τον πολιτικό ανταγωνισμό, το ίδιο αφορά και στα επαγγέλματα όπως το δικό σας.
Και εγώ θα έλεγα ότι γενικότερα ο ελεγκτής λογοδοτεί και ο ελεγκτής ελέγχεται και ο ίδιος. Άρα, δεν υπάρχει θέμα απειλής του επαγγέλματός σας και αυτό το στοιχείο σας καθιστά αναντικατάστατους στην αλυσίδα της ευθύνης. Δεν θα ζητηθούν ποτέ εξηγήσεις από ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο, από ένα LLM αν παρασυρθεί σε ανορθογραφίες επαγγελματικού τύπου. Θα ζητηθούν από εσάς, από τον ελεγκτή. Αυτό είναι και το αποφασιστικό σας πλεονέκτημα. Έχετε την ηθική και τη νομική υπόσταση ως φυσικά πρόσωπα. Εκτίθεστε και ελέγχεστε .
Και, άρα, ακριβώς επειδή γνωρίζετε ότι ελέγχεστε και ότι λογοδοτείτε, μπορείτε να διατηρήσετε στο ακέραιο και αναφαίρετο -με την αρωγή της τεχνολογίας, με την αρωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης- το κύρος, την ευθύνη, την ανεξαρτησία και την ισχύ της απόφασης και της υπογραφής σας. Ακόμα και σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία. Εγώ θα έλεγα πόσο μάλλον σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία.
Θέλω να προσθέσω επίσης ότι ευρύτερα στην Ελλάδα της ανάπτυξης, γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα, έχουμε διπλό ρυθμό ανάπτυξης από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, παρά τις διεθνείς προκλήσεις και παρά τα προβλήματα, τα οποία είναι προφανώς εκεί και εκκρεμούν να επιλυθούν.
Κλείνει το κενό, αλλά έχει δρόμο η Ελλάδα
Αναφερόμενος στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, ο πρόεδρος του Eurogroup επισήμανε ότι η Ελλάδα κάλυψε τα τελευταία χρόνια ένα σημαντικό μέρος της απόστασης που τη χώριζε από τις προηγμένες ψηφιακά χώρες, με αιχμή το gov.gr και τις χιλιάδες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται πλέον σε πολίτες και επιχειρήσεις, ενώ σημείωσε ότι η χώρα συνεχίζει την προσπάθεια ψηφιοποίησης κρίσιμων λειτουργιών του Δημοσίου, αξιοποιώντας και τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Παράλληλα, ανέφερε πως η κυβέρνηση μέχρι τώρα έχει ψηφιοποιήσει τις υπηρεσίες που παράγουν την περισσότερη γραφειοκρατία και την μεγαλύτερη ταλαιπωρία για τον πολίτη, αλλά την ίδια στιγμή «ξέρουμε επίσης, σαν χώρα πόσες είναι περίπου οι διαδικασίες που πρέπει να ψηφιοποιήσουμε. Είναι κάπου 5.500 υπηρεσίες, οι εξωστρεφείς προς επιχειρήσεις και προς πολίτες».
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Πιερρακάκη, πολλά συστήματα, πλέον, λόγω του Ταμείου Ανάκαμψης θα παραδοθούν μέσα στα επόμενα χρόνια, ενώ το Δημόσιο αποκτά ERP, για πρώτη φορά σε τέτοιο βάθος.
Υπογράμμισε ότι «η επανάσταση η οποία είναι ήδη εδώ και που συζητάμε αφορά την τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση, δηλαδή τη σύγκληση της ψηφιακής με τη φυσική και τη βιολογική σφαίρα, και είναι συστήματα τα οποία εκ των πραγμάτων είναι τελείως διαφορετικά από αυτά τα οποία παρήχθησαν στις προηγούμενες δεκαετίες. Γιατί είναι σκεπτόμενα»
